1065 Views |  Like

suria

Age when it happend: 22
Where it happened: melaka
Langauge: malay
Sex: Female
Rating: 5
Category: Straight

Masa itu aku buat duty officer di office on sunday
aku boring sebab hari itu
office tak ada orang
aku talifon mah di rumahnya yangketika itu mah baru balik dari duty di hospital
aku ajak dia datang temankan aku di office
1jam kemudian mah tiba
aku ajak dia ke bilik lounge kami
aku jemput di munim dan aku onkan lezer dics player
kami duduk berhampiran sambil menonton kami bercerita dan aku beranikan diri tangan aku menyentuh mah , mah biarkan tangan aku menjalar
dan aku naik t5amngan aku sampai ke bahu mah dan aku rapatkan mah kepada aku aku cuba menciumnya dipipi dan mah barkan juga lalu bibir aku sampai kemulutnya kami berkissing lama juga
aku cuba menjilat lehernya mah mengeliat
dan aku buka baju mah
kini bajuny terbyka dan aku menjilat pangkat buah dada mah dan mah masih merelakan aku untuk meneruskan tindkkan selanjutnya
aku masukkan tangan aku dalam bajunya untuk membuka kancing bra
LONDON: Liverpool tewas 2-0 kepada Everton dalam pertarungan Merseyside ketika gergasi bola sepak Inggeris itu memulakan era baru dengan kehampaan.

Gol oleh Tim Cahill dan Mikel Arteta dalam setiap babak permainan memberi mata penuh kepada Everton yang melonjak ke tangga ke-11 dalam Liga Perdana Inggeris manakala Liverpool terus terbenam ke tempat kedua tercorot.
KUALA TERENGGANU: Kepada mereka yang memerlukan khidmat pembantu rumah namun enggan mengambil pembantu rumah warga asing, Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) mempunyai jalan penyelesaiannya.

Pengerusinya, Tan Sri Dr Mohd Yusof Noor, berkata FELDA bersedia untuk menyediakan golongan pembantu rumah berkemahiran yang diistilah sebagai Pengurus Rumah Tangga daripada kalangan lelaki dan wanita pada sebarang peringkat umur.
Mutakhir Cetak . Emel Rakan .
FELDA tawar pengurus rumah tangga ganti amah asing

2010/10/17

KUALA TERENGGANU: Kepada mereka yang memerlukan khidmat pembantu rumah namun enggan mengambil pembantu rumah warga asing, Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) mempunyai jalan penyelesaiannya.

Pengerusinya, Tan Sri Dr Mohd Yusof Noor, berkata FELDA bersedia untuk menyediakan golongan pembantu rumah berkemahiran yang diistilah sebagai Pengurus Rumah Tangga daripada kalangan lelaki dan wanita pada sebarang peringkat umur.

“FELDA mengambil inisiatif ini sebagai usaha mengurangkan kebergantungan kepada pembantu rumah asing di mana kumpulan pertama terdiri daripada seramai 100 orang pelajar yang tidak dapat melanjutkan pelajaran ke institusi pengajian tinggi akan diberi kursus.

“Mereka akan menjalani latihan kemahiran selama setahun mulai Januari depan yang akan dikendalikan oleh Yayasan Felda mengikut silabus berasaskan kemahiran,” katanya semasa meraikan 106 bakal haji FELDA dari wilayah Terengganu di sini hari ini.

Yusof berkata, kursus seperti penjagaan kesihatan, memasak, penjagaan kanak-kanak akan ditawarkan secara percuma kepada anak-anak peneroka FELDA yang berminat tanpa had umur.

“Kita yakin sambutannya menggalakkan. Ia usaha Felda untuk beri peluang pekerjaan kepada masyarakat FELDA. Jawatan ini juga dihormati, dengan gajinya yang stabil, ada uniform dan berkemahiran,” katanya.

Mohd Yusof berkata, anggaran minimum untuk perkhidmatan mereka ialah adalah antara RM700 hingga RM1,000 sebulan, bergantung kepada kemahiran Pengurus Rumah Tangga tersebut.
“Gaji mereka ini adalah murah berbanding caj untuk mengambil pembantu rumah asing beserta berbagai syarat.

“FELDA boleh janjikan yang mereka ini lebih boleh diharap, mampu dan lebih menenangkan majikan kerana majikan akan dimaklumkan tentang latar belakang mereka,” katanya.

Beliau berkata, majikan juga boleh berbincang dengan Yayasan FELDA yang bertindak sebagai ejen kepada kumpulan itu mengenai syarat-syarat kerja. – BERNAMA

OTA BHARU: Barah payudara, pembunuh utama golongan wanita kini dikenal pasti aktif menyerang golongan itu yang tinggal di kawasan pedalaman Kelantan.

Pengarah Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Datuk Dr Zaidun Kamari, berkata statistik mencatatkan hampir 70 peratus kes barah payudara menyerang wanita di luar bandar atau pedalaman negeri itu.

“Meskipun begitu ramai belum menyedari kepentingan untuk mendapatkan rawatan segera di hospital kerana takut terhadap pelbagai risiko dan stigma negatif yang diterima daripada individu yang tidak berkenaan,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Pelancaran Laman Blog Bagi Pusat Sumber Kanser Payudara, di sini, hari ini.

Katanya, ada kalangan penghidap hanya menerima rawatan separuh jalan kerana terpengaruh dengan kepercayaan karut apabila mengetahui harus menjalani prosedur pengambilan sampel air tulang belakang.

“Mereka terlalu takut sebagai contohnya apabila doktor mahu mengambil air tulang belakang atau mengambil darah untuk pemeriksaan, mereka risau akan lumpuh bahkan ada yang beranggapan tindakan itu akan menyebabkan mereka menjadi seorang individu yang bodoh, selain itu sikap gemar menemui bomoh,” katanya.

Beliau berkata, perkara berkenaan adalah antara cabaran yang dihadapi pihak hospital dan pakar perubatan menyebabkan beberapa inisiatif baru untuk mengenal pasti wanita penghidap barah payudara dicari.

Katanya, antara inisiatif berkenaan ialah mendapatkan kerjasama imam dan penghulu kampung di seluruh Kelantan yang memainkan peranan penting termasuk sebagai “pembuat keputusan” dalam sesebuah komuniti.
“Sebenarnya kanser payudara ini jumlahnya adalah banyak tetapi kebanyakannya tidak dilaporkan terutama di kawasan luar bandar dan untuk sampaikan maklumat ke luar bandar adalah menjadi satu cabaran buat kita.

“Justeru, kita akan pergi kepada penghulu kampung, imam masjid dan juga pergi dari rumah ke rumah di pedalaman untuk mencari dan mengenal pasti golongan wanita yang berisiko ini agar dapat diberi maklumat dan bantuan awal untuk menyelamatkan nyawa mereka,” katanya. – BERNAMA
IKLAN TEKS
JURUDATA SAMBILAN DI RUMAH
KURUS LANGSING HANYA RMXX SAHAJA!!
SLIMMING & DETOX FOOTPATCH – ORIGINAL & MURAH !!!
WANG MASUK AKAUN BANK AUTOMATIK!
www.tampal2u.com!! Modal RMXX Bonus LUMAYAN
MENTOR JUTAWAN (IRFAN KHAIRI)
>>>Dapat Duit Lagi<<>>PROMOSI<<>>Rahsia Poket Tebal Setiap Minggu<<>>KEHEBATAN SANG LINTAH MENJADI ANACONDA!!<<>$>> WANG MAYBANK2U CIMBCLICKS MELEDAK SEGERA!!! <<$<<
FORMULA LUAR BIASA JANA PENDAPATAN!
PENDAPATAN LUMAYAN ! eBiz MUDAH & BERDAFTAR
KELAB UNTUK ORANG BESTARI

Processing your request, Please wait....
  • 0 - very bad experience 10 - very great experience